Sestra s priateľom sa asi pred rokom rozhodli, že založia web. Obaja študovali masmediálne komunikácie, takže hľadali priestor na sebarealizáciu, ktorá by im aspoň sem tam priniesla nejaké peniažky. Spočiatku všetko, čo na webe pribúdalo, tvorili oni sami, každému textu venovali nesmierne veľa pozornosti a času, takže na ich stránkach bolo naozaj čo čítať. Po nejakej dobe ich oslovila jedna firma, potom druhá a tretia, s ponukou umiestnenia barterovej reklamy. Potom prišli nejaké ponuky na PR články a niekde tu sa to pekne zlomilo. Sestra sa rozhodla, že musia zvýšiť efektivitu ich práce. Preto si cez internet našla http://www.ceskatelevize.cz/sport/fotbal/366573-jihlava-nasla-noveho-kouce-posledni-tym-tabulky-prevezme-svedik/ rôznych ľudí, ktorí za smiešne sumy písali texty na web. Ona sama začala vytvárať obsah, ktorý sa dá nájsť všade a navyše nie je ničím zaujímavý. Hádajte, ako to celé dopadlo. Ponuky na uverejňovanie PR článkov, barterovej reklamy alebo iné výhodné obchody skončili zo dňa na deň. nikto totiž nebude platiť za reklamu uverejnenú na webe, ktorý je podpriemerný.
Ak svoj online biznis zakladáte na tvorbe textov, teda web slúži ako informačný portál na zhromažďovanie aktuálnych správ či magazín pre ženy, deti, alebo záhradkárov, musíte sa zamerať na kvalitu svojho obsahu, v tomto prípade, na kvalitu textov. Nesnažte sa o pásovú výrobu, pretože tá nikoho nezaujíma.
Web musí byť originálny, texty zaujímavé a neotrepané. Dávajte si pozor aj na ich právnu formu. Keď píšete recenziu, píšte recenziu. Keď sa venujete príprave polievky, tak sa držte formy, ktorá sa používa pri opise pracovného postupu. Proste sa snažte o to, aby na vašich stránkach bolo naozaj čo čítať, vidieť a dozvedieť sa. Len tak môžete jedného dňa rátať s tým, že web začne zarábať a že o neho bude záujem. Nekvalitné žvásty jednoducho nezaujímajú nikoho a vašich potenciálnych obchodných partnerov, už určite vonkoncom nie.